Thursday, December 19, 2013

ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ...

တစ္ခ်ိန္တုန္းက ေပ်ာ္ရႊင္ေက်နပ္စြာ ရယ္ေမာခဲ့ဖူးေသာ မိန္းမ တစ္ေယာက္သည္ အခန္းထဲမွာ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ လေပါင္းမ်ားစြာ တိတ္ဆိတ္ေနခဲ့သည္။

အခန္းသည္ က်ယ္ၿပန္႔သည္ဟု သူမ တစ္ခ်ိန္တုန္းက ထင္ခဲ့ဖူးေသာ္လည္း တကယ္ေတာ့ က်ဥ္းေၿမာင္းလွပါသည္။ ေမွာင္မည္း တိတ္ဆိတ္ေသာ အခန္းထဲတြင္ စီးကရက္ မီးခိုးမ်ားသာ ကခုန္ ေပ်ာ္ၿမဴးလ်က္ ရွိသည္။ အၿပင္မွ အသံလိႈင္းမ်ားသည္ နံရံေလး ဖက္သို႔ မညီမညာ ရိုက္ခတ္ တံု႔ၿပန္လ်က္ရွိသည္။ အၿပင္ေလာက၏ လွပေသာ ပန္းမ်ား၊ လတ္ဆတ္ေသာ ေမႊးရနံမ်ားသည္ အခန္းထဲသို႔ ေရာက္လာေတာ့ မလိုလိုႏွင့္ ေရာက္မလာၾကပါ။

မေန႔က သူမသည္ ၿမတ္ေလးပန္းပင္ကေလးတစ္ပင္ကို စိုက္ပ်ိဳးခဲ့သည္။ ယေန႔ ေတာ့ ၿမတ္ေလးပန္းပင္ၾကီးသည္ ေၿခာက္ေသြ႔တြန္႔လိမ္ေသာ ခ်ံဳႏြယ္ပင္ၾကီး ဘ၀သို႔ ေၿပာင္းလဲ သြားခဲ့သည္။

အခန္းထဲသို႔ တစ္စံုတစ္ေယာက္ ၀င္လာတိုင္း ထုိသူက တစ္ခုတည္းေသာ ၿပတင္း ေပါက္ကို သြားဖြင့္ေပးေလ့ရွိသည္။ ထိုသူကို သူမက အၿမဲတမ္း ေမးခြန္းတစ္ခု ေမးေလ့ရွိ သည္။

“ငါ ဘယ္သူလဲ”

ထိုေမးခြန္းသည္ အခန္းထဲတြင္ ထပ္ကာထလဲလဲ ပဲ့တင္ထပ္လ်က္ရွိသည္။

သူမသည္ တစ္ခဏအတြင္း ဖ်တ္လတ္သြက္လက္စြာ အခန္းထဲ၌ လမ္းေလွ်ာက္ ေနၿပီးေနာက္ တစ္ခဏမွာေတာ့ အိပ္ရာေပၚမွာ အ၀တ္စတစ္ခုလို ပံုလ်က္သား လဲေလ်ာင္း ေနၿပန္သည္။ အခန္းထဲမွာ တစ္ခါတစ္ခါ သူမ တစ္ေယာက္တည္း ရွိ၏။ တစ္ခါတစ္ခါမွာေတာ့ မိန္းကေလးေပါင္းမ်ားစြာ သူမႏွင့္ အတူ ရွိေနၿပန္သည္။ ဆံပင္ကို ထိပ္တည့္တည့္မွာ ေသးေသးက်စ္က်စ္ကေလး စုစည္းထားသည့္ ေသွ်ာင္ေပစူးမကေလး။ အုပ္လံုးသိမ္းခါစ ဆံေတာက္ဖားဖားႏွင့္ အပ်ိဳေပါက္ကေလး။ တစ္ပတ္လွ်ိဳဆံထံုးႏွင့္ ပန္းပန္ထားသည့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ မိန္းကေလး။ အရြယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ မိန္းကေလးမ်ားသည္ အခန္းထဲတြင္ တိတ္ဆိတ္စြာ ေရာက္လာလိုက္၊ တိတ္ဆိတ္စြာ ၿပန္ေပ်ာက္သြားလိုက္ ရွိသည္။

အခန္းထဲသို႔ အသက္ေၿခာက္ဆယ္အရြယ္ လူၾကီးတစ္ေယာက္ ၀င္လာသည္။

“ဟာ... ေမွာင္လွခ်ည္လား”

ထိုသူသည္ အေမွာင္ကို ေသၿခင္းတရားလိုပင္ ေၾကာက္ရြံ႕ေနေလသလား၊ အေမွာင္ထဲက မိန္းမသည္ တိတ္ဆိတ္စြာ ရယ္ေမာေလသည္။

ထံုးစံအတိုင္း ထိုသူက ၿပတင္းေပါက္ကို ခပ္သြက္သြက္ သြားဖြင့္၏။ အခန္းထဲသို႔ လတ္ဆတ္ေသာေလမ်ား ၿဖည္းညင္းစြာ ၀င္ေရာက္လာသည္။ အလင္းေရာင္ေအာက္တြင္ မိန္းမသည္ အခန္းအလယ္တြင္ မတ္တပ္ရပ္လ်က္ရွိ၏။

“ငါရဲ႕ အခု ေနာက္ဆံုးထုတ္မယ့္ စာအုပ္မွာ မင္းနာမည္ကို ဒယ္ဒီေကးရွင္း ေရးထားတယ္ကြ”

ထိုသူက ၀မ္းသာအားရ အသိေပး၏။ သူမသည္ ေပ်ာ္ရႊင္တတ္ေသာ မိန္းမငယ္ကေလး ၿဖစ္ခဲ့သည္။

“ဟုတ္လား၊ ကၽြန္မက ဘယ္သူမို႔လဲ”

“မင္းက ငါ့ ဇနီးေပါ့”

အခန္းသည္ တိတ္ဆိတ္သြား၏။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္သည္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္၍ အၾကာၾကီး ၿငိမ္သက္ေနၾကသည္။ အခန္းထဲမွာ အရိပ္မ်ား၊ အေရာင္မ်ား စတင္ လႈပ္ရွားလာခ်ိန္တြင္ ခင္ပြန္းၿဖစ္သူက တစ္လံုးခ်င္း စကား စေၿပာေလသည္။

“မင္းဟာ အလြန္ေအာင္ၿမင္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ စာေရးဆရာၾကီး တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဇနီးေလ၊ ငါတို႔ လက္ထပ္ပြဲမွာ မင္းက ပန္းေရာင္၀တ္စံု ၀တ္ခဲ့တယ္ မဟုတ္ဘူးလား”

သူမ မၿပံဳးပါ။ သို႔ေသာ္ လိုက္ေလ်ာစြာ ေခါင္းညိတ္၏။

“ဟုတ္တယ္၊ ကၽြန္မတို႔ လက္ထပ္ခဲ့ၾကတယ္၊ ကၽြန္မတို႔ လက္ထပ္တဲ့ေန႔တုန္းက မၾကင္လွတို႔ စပါးက်ီေတာင္ မီးစြဲခဲ့ပါေသးေရာ”

ခင္ပြန္းသည္က သူ႕ဇနီး၏ မွတ္ဉာဏ္အတြက္ က်ိတ္၍ ခ်ီးက်ဴးမိ၏။ သူ႕ဇနီးသည္ အလြန္ ဉာဏ္ရည္ထက္ၿမက္ေသာ မိန္းမ တစ္ေယာက္ ၿဖစ္သည္။

ထို႔ေနာက္ အခ်ိန္ကာလသည္ အခန္းထဲမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။

အခ်ိန္ကာလ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ သူမသည္ ပ်ိဳမ်စ္ႏုနယ္ေသာ မိန္းမရြယ္တစ္ေယာက္ ၿဖစ္သြားသည္။ မိန္းကေလးသည္ သူမ၏ ခ်စ္သူကို အလြန္ ခ်စ္ၿမတ္ႏိုးေလသည္။ ၿမတ္ေလးပန္းကံုးမ်ားကို သူမ၏ ဆံေတာက္တြင္ ေ၀ဆာလွပစြာ ပန္ေပးခဲ့ေသာ ခ်စ္သူသည္ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ဘဝသို႔ ေရာက္ရွိေရးအတြက္ ရြာက ဆန္စက္မန္ေနဂ်ာ ရာထူးကို စြန္႔လႊတ္ခဲ့ေလသည္။ ထိုအခါ သူမသည္ သူမ၏ ရက္ကန္းစင္မ်ားကို စြန္႔လႊတ္၍ သူ႔ေနာက္သို႔ ရဲဝင့္စြာ လိုက္ပါခဲ့သည္။

ေလာကတြင္ ေတြ႔ၾကံဳရေသာ အခက္အခဲမ်ားကို သူမသည္ ခင္ပြန္းသည္၏ ေရွ႕က ရင္ဆိုင္ေၿဖရွင္းခဲ့သည္။ ရက္ကန္း ခ်ည္ေရာင္စံုမ်ားကို လွပဆန္းၾကယ္ေသာ အဆင္အေသြးမ်ားအၿဖစ္ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းေသာ သူမသည္ ေဆးဆိုးပန္းရိုက္လုပ္ငန္းကို ေအာင္ၿမင္စြာ အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္စြမ္းေသာ လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ေယာက္ ၿဖစ္သြားသည္။ ထို႔အတူပင္ ခင္ပြန္းသည္၏ ၀ါသနာ၊ အခ်ိန္ကာလ၊ ပညာ စသည့္ အရာမ်ားအတြက္ သူမ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ၀င္ေရာက္ ဖန္တီးေပးခဲ့၏။ ခင္ပြန္းသည္ စာၾကည့္သည့္ေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ သူမသည္ မ်က္လံုးမ်ား ေတာက္ပရႊင္လန္းလ်က္ ရွိသည္။ ခင္ပြန္းသည္၏ လက္ေရးစာမူမ်ားကို တတ္စြမ္းသမွ် အသိဉာဏ္ေလးၿဖင့္ ကူညီဖတ္ရွဳ အားေပးေသာ အခ်ိန္တိုင္း သူမ၏ မ်က္ႏွာသည္ ၿပံဳးရႊင္လ်က္ ရွိသည္။

“ရွင္ဟာ ႏိုင္ငံေက်ာ္စာေရးဆရာ ၿဖစ္ရမယ္ ... ၿဖစ္ကို ၿဖစ္မွာ အမွန္ပဲ”

ယံုၾကည္မႈမ်ားသည္ သူမ၏ ရင္ထဲမွ အခိုးအေငြ႕အၿဖစ္ ထြက္ေပၚလာၿပီး ခင္ပြန္းသည္၏ ဦးေႏွာက္ထဲသို႔ သစ္ပင္အၿမစ္မ်ား သဖြယ္ စိုက္တြယ္ခိုင္ၿမဲ သြားေလသည္။ ေန႔သစ္၏ အရုဏ္ဦးမ်ားကို ႏွစ္ေယာက္အတူ ၿဖတ္သန္းခဲ့ၾကသည္။ ေမွာင္မည္းေသာညမ်ားကို ႏွစ္ေယာက္အတူ ရင္ဆိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ၾကယ္ေရာင္ လေရာင္မ်ား၊ ပန္းရနံ႔မ်ားႏွင့္ အတူ ပူၿပင္းေသာ မ်က္ရည္မ်ား၊ ခါးသီးေသာ အမွန္တရားမ်ားကို ခံစားခဲ့ၾကသည္။ အၾကိမ္ၾကိမ္ အခါခါ သူၿပိဳလဲတိုင္း သူမက ဆြဲထူတည့္မတ္ေပးခဲ့သည္။ သူ စိတ္ပ်က္ေသာအခါ သူမက ငိုေၾကြးသူၿဖစ္၏။ သူေက်နပ္တက္ၾကြေသာအခါ သူမက ေပ်ာ္ရႊင္ရယ္ေမာသူ ၿဖစ္၏။ သူ ေဒါသတၾကီးၿဖစ္ေသာအခါ သူမသည္ မင္စုပ္ေသာ စကၠဴခ်ပ္တစ္ခုပမာ သူ႕ေဒါသမ်ား အားလံုးကို စုပ္ယူေပးခဲ့သည္။

“ငါ့စာအုပ္ကို မင္းသေဘာက်မွာပဲ”

ထိုသူသည္ မိမိေရွ႕မွာ မတ္တပ္ရပ္ေနေသာ မိန္းမကို မိမိဇနီးဟူေသာ အမွတ္ၿဖင့္ အားရ၀မ္းသာစြာ ေၿပာေနသည္။ ထိုမိန္းမသည္ သူ႔ဇနီး မဟုတ္ပါ။ မည္သူ၏ ဇနီးမွ မဟုတ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း သူ႔စကားကို ကန္႔ကြက္မႈ ေထာက္ခံမႈမ်ား မၿပဳလုပ္ဘဲ ၿငိမ္သက္စြာ ေနခဲ့၏။

“လိေမၼာ္သီး စားရရင္ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္”

တိုးတိတ္ေသာ သူမ၏ စကားသံေၾကာင့္ သူပခံုးတြန္႔လိုက္၏။ အခန္းသည္ ခ်က္ခ်င္းပင္ ေလဟာနယ္တစ္ခုလို လြင့္ေမ်ာလ်က္ ရွိသည္။ မ်က္ႏွာၾကက္မွ ပင့္ကူမွ်င္ေလး တစ္ခုသည္ ပင့္ကူႏွင့္အတူ တြဲေလာင္းက်လာၿပီး သူမ၏ ပခံုးေပၚမွာ ခိုတြဲေနသည္။

အခ်ိန္အနည္းငယ္ ၾကာေသာအခါ အခန္းထဲတြင္ သူမ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေတာ့သည္။ ေနာက္ထပ္ အခ်ိန္အနည္းငယ္ ၾကာၿပန္ေသာအခါ အခန္းထဲသို႔ လူတစ္ေယာက္ ၀င္လာ၏။ ထိုလူသည္ လက္ထဲမွာ လိေမၼာ္သီးမ်ား ကိုင္ထားသည္။ လိေမၼာ္သီးနံ႔သည္ အခန္းထဲမွာ ခ်က္ခ်င္းေမႊးပ်ံ႕လာ၏။ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ သူမသည္ လိေမၼာ္သီးစားခ်င္တာ တကယ္မွ ဟုတ္ရဲ႕လားဟု သံသယ ၿဖစ္မိသြားသည္။

“ေမေမ လိေမၼာ္သီးစားမယ္ မဟုတ္လား”

ထိုအသံကို ၾကားလိုက္ရေသာအခါ သူမသည္ အမွန္တကယ္ လိေမၼာ္သီးစားခ်င္တာ မဟုတ္မွန္း ေသခ်ာသြား၏။

“မစားခ်င္ဘူး”

“ေဟာဗ်ာ ၿဖစ္ရၿပန္ၿပီ ေမေမကလဲ”

သားအသံမွာ ႏူးညံ့ခ်ိဳၿမေသာ္လည္း ေအးစက္ေန၏။ သူမသည္ ထိုသား၏ မိခင္ၿဖစ္ သည္။ ဒါ့အၿပင္ သားသမီးေပါင္းမ်ားစြာ၏ မိခင္ၿဖစ္သည္။ သားသမီးတိုင္းသည္ ပညာတတ္မ်ား ၿဖစ္ၾကသည္။ ထိုမိန္းမသည္ သူမ သားသမီးမ်ား၏ ေအာင္ၿမင္မႈကို သူမ၏ ေအာင္ၿမင္မႈအၿဖစ္ ဂုဏ္ယူ ဝင့္ၾကြားခဲ့ေလသည္။

တယ္လီဖုန္း ၿမည္သံ၊ တံခါး ေခါင္းေလာင္းၿမည္သံမ်ား၊ ဗီရိုတံခါး ဖြင့္သံပိတ္သံမ်ား၊ ကားတံခါး ဖြင့္သံပိတ္သံမ်ား၊ ရုပ္ၿမင္သံၾကားစက္မွ ဂီတသံမ်ား အားလံုးသည္ နံရံမ်ားကို စိမ့္၀င္ ေဖာက္ထြင္းလ်က္ ေအးစိမ့္ၿငိမ္သက္ေသာ အခန္းထဲသို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔လာ၏။ မည္သူသည္ မည္သည့္အသံကို ၿဖစ္ေပၚေစသူ ၿဖစ္သလဲဆိုတာေတာ့ သူမ မခြဲၿခားႏိုင္ေပ။ ထိုအသံမ်ားကို ဆူညံသံမ်ားအၿဖစ္သာ သူမ ယူဆသည္။ သူမသည္ အရာရာအေပၚ သည္းညည္းခံႏိုင္စြမ္း မရွိေတာ့ေပ။ သူမ၏ မ်ိဳသိပ္ထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ားသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာၿမင့္ခဲ့ၿပီဟု သူမ ထင္ေနသည္။ စိတ္ပ်က္ၿငီးေငြ႔မႈသည္ သူမ၏ ကိုယ္ခႏၶာထဲတြင္ ကပ္ပါးေကာင္မ်ားလိုပင္ ပြားမ်ားခိုတြယ္လ်က္ ရွိေနသည္။

“ဒါနဲ႔ ေမေမ ... မနက္ၿဖန္ ကၽြန္ေတာ္ ဘုန္းၾကီးဘယ္ႏွစ္ပါး ပင့္ရမလဲ၊ ေဖေဖက ေမးခိုင္းလိုက္တယ္”

သူမသည္ ခုတင္ဆီေလွ်ာက္သြားရာမွ ဖ်တ္လတ္စြာ လွည့္ၾကည့္လိုက္သည္။

“ဘုန္းၾကီး ... ဟုတ္လား၊ ဘာအတြက္လဲ”

သူမ၏ အခန္းေပါက္၀တြင္ လူေသထည့္သည့္ ေခါင္းတစ္ခု ေရာက္ေနၿပီလား၊ သူမ သည္ မၾကာေသးမီက ထိုအေခါင္းထဲသို႔ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို ကိုင္တြယ္ထည့္ခဲ့ရေသးသည္ဟု မွားယြင္းစြာ ၿမင္ေယာင္လာ၏။

“မနက္ၿဖန္ ကၽြန္ေတာ့္ ေမြးေန႔ေလ ေမေမရဲ႕”

သား၏ အသံတြင္ စိတ္ပ်က္မႈနွင့္ အနည္းငယ္ ထူးဆန္းအံ့ၾသမႈကို ေဖာ္ၿပလိုက္သည့္အခါ သူမ ၿငိမ္သက္သြားသည္။ ေမြးေန႔ ...။ ေမြးေန႔ဟူေသာ အသိတရားသည္ ၾကယ္ေရာင္ ၿပက္လိုက္သလို ဖ်တ္ခနဲ လင္းေတာ့မလိုလိုႏွင့္ ၿပန္၍ ေမွာင္ပိန္းသြား၏။ သား၏ ေမြးေန႔သည္ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ေၿမာက္ ေမြးေန႔ပါလိမ့္၊ သားၿဖစ္သူ၏ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ႏွစ္ေၿမာက္ ေမြးေန႔သည္ သူမအတြက္ ပူေလာင္ေသာ မ်က္ရည္မ်ားကို သယ္ေဆာင္ေပးခဲ့၏။ အရပ္အလြန္ရွည္ေသာ မာနခပ္ၾကီးၾကီး ေခၽြးမတစ္ေယာက္ကို သား၏ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ႏွစ္ၿပည့္ေမြးေန႔မွာ သူမ ရရွိခဲ့ၿခင္းၿဖစ္သည္။ ထိုသားသည္ သူမေရွ႕ေမွာက္ ေရာက္ေနေသာ သားပဲလား၊ ထိုေမြးေန႔သည္ ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္ လြန္ေၿမာက္ခဲ့ၿပီလဲ၊ သူမ မသိ။

“ေနစမ္းပါဦး၊ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ေၿမာက္ ေမြးေန႔လဲကြဲ႕”

သား၏ သက္ၿပင္းရွိဳက္သံသည္ လိုအပ္သည္ထက္ ပို၍ က်ယ္ေလာင္သြားသည္။

“ေလးဆယ္ၿပည့္ေမြးေန႔ေလ ေမေမ”

“ေၾသာ္ ေၾသာ္ ... ဒါၿဖင့္ ဘုန္းၾကီးအပါး ေလးဆယ္ပင့္ေပါ့ သားရဲ႕”

“ဟာ ... မဟုတ္ဘူး ေမေမ၊ အိမ္မဆံ့ဘူး၊ ဆယ္ပါးေလာက္ ...”

သူမ တိုးတိတ္စြာ ရယ္၏။

“ဒါၿဖင့္လဲ ၿပီးေရာေပါ့”

လူသားတစ္ေယာက္သည္ ေလာကအတြက္ ဘယ္အရြယ္အထိ လိုအပ္ပါသနည္း။ လူသားတစ္ေယာက္သည္ ေလာက၏ ၀ါးမ်ိဳမႈကို ဘယ္အရြယ္ထိ အားတင္းၿပီး ခံႏိုင္ပါသနည္း။

ညစားစားခ်ိန္တြင္ အိမ္ေရွ႕ခန္းဆီး၌ တိတ္ဆိတ္သြားသည္။ ရထားတစ္စီး ခုတ္ေမာင္းသြားေသာအသံ ခပ္သဲ့သဲ့သည္ တၿဖည္းၿဖည္း နီးလာ၏။ သူမ အခန္း၏နံရံမ်ား တၿဖည္းၿဖည္း တုန္ခါလာသည္။ ရထားသံသည္ ပို၍ ပို၍ က်ယ္ေလာင္လာၿပီး သူမ အခန္း ဗဟုိတည့္တည့္မွ ၿဖတ္ခုတ္ေမာင္း သြားေသာအခါ နံရံ၏ ၾကြက္ေလွ်ာက္တန္းေပၚမွ ဖန္ပုလင္းကေလးမ်ား တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ထိခိုက္သံပင္ ထြက္ေပၚလာ၏။ သူမကိုယ္ေပၚမွာ ရထားၿဖတ္သြားသည္ဟု ထင္သည္။ သို႔ေသာ္ သူမ အသက္ရွင္လ်က္ ရွိပါေသးသည္။

အခန္းထဲသို႔ အရိပ္တစ္ရိပ္ ၀င္လာ၏။ ထိုအရိပ္သည္ ခပ္ပုပုပ်ပ္ပ်ပ္ ၿဖစ္သည္။ ထိုအရိပ္သည္ ဆံပင္မ်ား တြန္႔ေကြးဖြာၾကဲလ်က္ ရွိသည္။ ထိုအရိပ္ႏွင့္ အတူ ငါးေၾကာ္၏ ရနံ႔၊ ၾကက္သြန္ၿဖဴနံ႔မ်ား တြဲလ်က္ပါလာ၏။ သူမ ေအာ္ဂလီဆန္လာေသာ အခ်ိန္တြင္ ထိုအရိပ္ကို သူမ တိုးတိုးကေလး ေမးလိုက္သည္။

“ငါ ဘယ္သူလဲ”

“ေမေမက သမီးတို႔ ေမေမေပါ့”

ဖန္ေခ်ာင္းမီးေရာင္ ဖ်တ္ခနဲ လင္းထိန္သြားေသာအခါ ခုတင္ေပၚမွ မိန္းမသည္ စူးစူးရွရွ တစ္ခ်က္ေအာ္လ်က္ ထထိုင္လိုက္သည္။ သူမ ေရွ႕တြင္ စားပြဲေပၚ၌ ထမင္း ဟင္း ပန္းကန္မ်ား တင္ထားေသာ လင္ပန္းတစ္ခ်ပ္ ရွိသည္။ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ ရွိသည္။ အနီေရာင္ ရွိသည္။ ဘယ္တုန္းကမွ် မယဥ္ပါးေသာ ေၾကာင္နက္ တစ္ေကာင္ ရွိသည္။

အဆင္အေသြးစံုေသာ ခ်ည္ထည္ေရာင္စံုမ်ား ရိွသည္။ လက္ၿဖင့္ လွည့္ရေသာ ဗိုင္းငင္သည့္ ရစ္ဘီးတစ္ခု ရွိသည္။ ခ်ည္မွ်င္တန္းမ်ားၾကား ဟိုဘက္ သည္ဘက္ ေၿပးလႊားေနေသာ အနီေရာင္ခ်ည္ ရစ္ထားသည့္ လြန္းကေလးႏွင့္ အၿပာေရာင္ခ်ည္ ရစ္ထားသည့္ လြန္းကေလး ရွိသည္။ ခ်ည္မွ်င္ ေရာင္စံုမ်ား သည္ အခန္းထဲတြင္ တြဲလြဲက်လ်က္ ယိမ္းကသလိုလို ညီညာစြာ လႈပ္ရွားေနၾကသည္။

“ေမေမ့ပခံုးေပၚမွာ ပင့္ကူၾကီး”

သမီးက လႊတ္ခနဲ ေအာ္ကာ သူမဆီ ခ်က္ခ်င္း ေရာက္လာ၏။ သူမ၏လက္က ပို၍ လ်င္ၿမန္စြာ ပင့္ကူရွိရာသို႔ အုပ္ကိုင္ထားလိုက္သည္။

“ဒီပင့္ကူက သူ႕သားသမီးေတြ အသက္ရွင္ဖို႔ ေသေပးရမွာ၊ ခဏၾကာရင္ သူေသေတာ့မွာပါ”

သို႔ေသာ္ သူမ ညင္သာစြာ ကိုင္လိုက္ေသာ ပင့္ကူသည္ ပင့္ကူ အမ မဟုတ္ဘဲ အထီး ၿဖစ္ေနႏိုင္သည္။ သူမသည္ ပင့္ကူကို လက္မွ ကိုင္လ်က္ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ၾကည့္ေနသည္။ ပင့္ကူအထီးႏွင့္ အမကို သူမ မခြဲၿခားတတ္၊ သူမ၏ ခ်စ္လွစြာေသာ ခင္ပြန္းသည္ စာေရး ဆရာၾကီးမ်ား ခြဲၿခားတတ္မလား၊ သို႔မဟုတ္ သူမ၏သား ဆရာ၀န္မ်ား ခြဲၿခားတတ္မလား၊ သို႔မဟုတ္ အထက္တန္းၿပ ဆရာမၿဖစ္ေသာ သမီးက ခြဲၿခားတတ္မလား၊ သို႔မဟုတ္... ထို႔ ေနာက္ သူမသည္ တိတ္ဆိတ္စြာ ရယ္လ်က္ ပင့္ကူကို လက္ႏွင့္ ပုတ္ထုတ္ပစ္လိုက္ေလသည္။

သမီးသည္ ထမင္းပြဲလင္ပန္းကို သူမေရွ႕သို႔ အနည္းငယ္ တိုးေပးၿပီးေနာက္ ၿပန္ထြက္သြား၏။ သူမသည္ ထမင္းပန္းကန္ကို စိုက္ၾကည့္သည္။ သူမ၏ဘ၀တြင္ ထမင္း ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား စားခဲ့ၿပီးၿပီလဲ။ သူမ၏လက္သည္ ထမင္းပန္းကန္မ်ားကို ကိုင္လ်က္ သားသမီး ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ကို ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္မွ် ခြံ႕ေကၽြးၿပီးၿပီလဲ။ သူမ ကိုင္လိုက္ေသာ ထမင္းလုတ္တိုင္းကို သားသမီးမ်ားအတြက္ႏွင့္ သူမအတြက္ဟူ၍ အခ်ိဳးခ်ၾကည့္လွ်င္ မည္သည့္ အခ်ိဳးက မ်ားေနၿပီလဲ။ သူမသည္ ထမင္းစားခ်င္စိတ္ လံုးဝမရွိေသာေၾကာင့္ ထမင္းပန္းကန္ကို ၾကည့္ကာ မ်က္ရည္ဝဲရေလသည္။ မ်က္ရည္ဆိုသည္မွာ သူမ၏ ဘ၀တြင္ သူစိမ္းၿပင္ၿပင္ မဟုတ္ပါ။ အလြန္ရင္းႏွီးေသာ မိတ္ေဆြၿဖစ္သည္။ သူမ ခင္ပြန္းသည္ ဝမ္းနည္းလွ်င္ သူမ မ်က္ရည္က်ရသည္။ သားသမီးမ်ား၏ ေဝဒနာမ်ားအတြက္ သူမ မ်က္ရည္က်ရသည္။ သားသမီးမ်ား၏ ဆံုးရွဳံးအားငယ္မႈမ်ားအတြက္ သူမ မ်က္ရည္က်ရသည္။ သို႔ေသာ္ သူမ ကိုယ္တိုင္အတြက္ေတာ့ သူမ မ်က္ရည္ မက်ခဲ့ဖူးပါ။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ယခုတစ္ၾကိမ္တြင္ သူမအတြက္ က်ရမည့္မ်က္ရည္သည္ သူမဘ၀တြင္ သူစိမ္း ၿပင္ၿပင္သာ ၿဖစ္သည္။

အၿပင္မွာ တိတ္ဆိတ္ရန္ အားယူစၿပဳလာခ်ိန္တြင္ အခန္းထဲသို႔ အရိပ္တစ္ရိပ္ ဝင္လာ၏။ ရွည္ေမ်ာေသာ အရိပ္သည္ သူမခုတင္ဆီသို႔ လ်င္ၿမန္စြာ နီးကပ္လာသည္။

“ဘာၿဖစ္လို႔ ဒီေလာက္ေမွာင္ေနတာလဲ” ေၿပာေၿပာဆိုဆို တစ္ခုတည္းေသာ ၿပတင္းေပါက္ ပြင့္သြားသည္။

“ဘြားဘြား ထမင္းလဲ မစားေသးပါလား”

လူငယ္ကေလးသည္ ခုတင္ေပၚမွာ ထိုင္ေနေသာ မိန္းမကို ရယ္ၿပသည္။ သူမ ၿပန္မၿပံဳးပါ။ သူမ မစားခ်င္ေသာ ထမင္းကို ခၽြဲတတ္ေသာ ေၿမးကေလးသာ ခြံ႕ေကၽြးမည္ဆိုလွ်င္ စားသင့္သလားဟု သူမ ေတြေဝစြာ စဥ္းစားေန၏။ သို႔ေသာ္ မည္သူကမွ် သူမကို ထမင္းခြံ႔ရန္ စိတ္ကူးမရွိပါ။

“ဘြားဘြား ... ကၽြန္ေတာ့္ေမြးေန႔လဲ ေရာက္ေတာ့မွာ”

“အင္း ... အင္း”

“ေဖေဖက ကၽြန္ေတာ့္ကို ဂီတာ ၀ယ္ေပးမွာတဲ့”

“အင္း ... အင္း”

ဤလူကေလးသည္ ဂီတကို ကေလးအရြယ္ကတည္းက သာယာတတ္သူ ၿဖစ္သည္။ ဤေၿမးကေလးအတြက္ ကမာၻေပၚမွာ မရွိေသာ သီခ်င္း သံစဥ္မ်ားကို သူမ ရြတ္ဆို ညည္းခဲ့ရဖူးသည္။ သူမ ပင္ပန္းခဲ့ပါသလား။

“ဘြားဘြား ... ညီမေလးက ဘြားဘြားဆီ လာခ်င္လို႔တဲ့”

“အလိုေတာ္ ... ရွဳပ္ရွဳပ္ယွက္ယွက္၊ မလာရဘူးလို႔ ေၿပာလိုက္”

တစ္ခဏအတြင္း သာယာေသာ ရယ္သံကေလးတစ္ခု သူမအနီးမွာ ေရာက္လာသည္။ ေငြဆည္းလည္း ေသးေသးကေလး တစ္ခု ေကာင္းကင္ဆီမွာ လႈပ္ခတ္ေနသလို ထင္ရ၏။ အၿဖဴေရာင္ ဂါ၀န္ပြပြကေလး၊ အနီေရာင္ ေခါင္းစည္းၾကိဳးကေလး။ ၿမင္းၿမီးပံုစံ ဆံပင္ နီက်င္က်င္ကေလး။ ေပါင္ဒါနံ႔ သင္းသင္းကေလး။ သူမ၏ အိပ္မက္မ်ားစြာကို တစ္စ ခ်င္း ဖ်က္ဆီးဖဲ့ေၿခြပစ္ေသာ သားသမီးမ်ားလိုပင္ စြမ္းအားရွိေသာ ေၿမးငယ္ကေလး။

“မီးကို ပံုမေၿပာတာ ၾကာလွၿပီ ဘြားဘြားရဲ႕”

သူမ ထိုအရြယ္တုန္းက သူမ မိဘမ်ား၏ ပံုၿပင္ကို နားေထာင္ခဲ့ရေလသလား၊ စဥ္းစားေတာ့ ဝိုးတဝါးသာ ထင္၏။ မေအ၏ ခ်ည္ခင္ကို ယူေဆာ့မိ၍ ေခါင္းေခါက္ခံရတာ ဘယ္သူပါလိမ့္။ သူမသည္ တိုးတိုးကေလး ရယ္လိုက္သည္။

“ဘြားဘြား ... မီးကို ေခါင္းတံုး တံုးေပးတဲ့ ပံုၿပင္ကေလး ေၿပာၿပပါဦး”

တင္းမာေအးစက္ေသာ စိတ္ႏွလံုးသည္ တစ္စ တစ္စ အရည္ေပ်ာ္သြား၏။

“ကဲ ကဲ ... ဓာတ္ပံုအယ္လ္ဘမ္ေတြ ယူခဲ့”

ခဏအၾကာတြင္ သူမခုတင္ေပၚ၌ ဓာတ္ပံုမ်ား ၿပန္က်ဲေနေတာ့သည္။ ေၿမးမေလး ေခါင္းတံုးတံုးထားစဥ္က ရိုက္ထားေသာ ဓာတ္ပံုကို သူမ ေရြးထုတ္လိုက္၏။ နာရီသံသဲ့သဲ့ ၾကားရသည္။ ဘယ္ႏွစ္ခ်က္မွန္း မသိ၊ ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္ ၿပန္ေၿပာေနမွန္း မသိ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေၿမးၾကီးက ကေလးမေလးကို ေပြ႕ခ်ီေခၚသြားေသာအခါ အခန္းသည္ တိတ္ဆိတ္စြာ က်န္ခဲ့သည္။ ေဆးေရာင္စံု ဓာတ္ပံုမ်ား၊ အၿဖဴအမည္း ဓာတ္ပံုမ်ား။ သူမသည္ ၿပန္႔က်ဲေနေသာ ဓာတ္ပံုမ်ားကို စုသိမ္းဖို႔ ၾကိဳးစားရင္း ပိုမိုၿဖန္႔က်ဲကာ တစ္ခုခ်င္း ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ၾကည့္မိၿပန္သည္။

ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ အၿဖစ္အပ်က္ေပါင္းမ်ားစြာ၊ အေၿခအေနေပါင္းမ်ားစြာကို သူမအား နည္းနည္းခ်င္း ရွင္းၿပေပးေနသည္။ သူမ ခင္ပြန္းႏွင့္ သူမ၏ ဓာတ္ပံုမ်ား၊ သူမ သားသမီးမ်ားႏွင့္ သူမ၏ ဓာတ္ပံုမ်ား၊ သူမ၏ ေၿမးမ်ားႏွင့္ သူမ၏ ဓာတ္ပံုမ်ား၊ စိတ္က်ဥ္းက်ပ္ေနေသာ ေန႔ရက္မ်ား၊ အားတင္းထားရေသာ ေန႔ရက္မ်ား၊ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးရေသာ ေန႔ရက္မ်ား ... ။

ဓာတ္ပံုေပါင္းစံုကို ၾကည့္ရင္း သူမ၏ ဘ၀ၿဖစ္ရပ္ေပါင္းစံုကို သူမ ၿပန္လည္ ရင္းႏွီးရသည္။ သူမ၏ ဇနီးသည္ဘ၀ကို သူမ ၿမင္ရသည္။ သူမသည္ စြမ္းအင္ၿပည့္ေသာ ဇနီးတစ္ေယာက္ ၿဖစ္သည္။ သူမ၏ မိခင္ဘဝကို သူမ ၿမင္ရသည္။ သူမသည္ ကုိယ္က်ိဳးစြန္႔လႊတ္ကာ သားသမီးမ်ားကို ၿပဳစုပ်ိဳးေထာင္ ေပးခဲ့ေသာ ေအာင္ၿမင္သည့္ မိခင္တစ္ေယာက္ ၿဖစ္သည္။ သူမ၏ ဘြားေအဘ၀ကို သူမ ၿမင္ရသည္။ သူမသည္ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ေသာ ဘြားေအတစ္ေယာက္ ၿဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ သူမသည္ သူမကိုယ္တိုင္ကိုေတာ့ ရွာေဖြမေတြ႔ေခ်။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူမသည္ သူမကိုယ္တိုင္အၿဖစ္ တည္ရွိခဲ့သူ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္သည္။ လူတစ္ေယာက္သည္ ကိုယ္တိုင္၏ ဘ၀အတြက္ တစ္ခ်ိန္မဟုတ္ တစ္ခ်ိန္မွာ ၿဖစ္တည္ခဲ့ဖူးသည္ဆိုလွ်င္ ထိုလူမ်ားထဲတြင္ သူမ မပါဝင္ပါ။ သူမ၏ မ်ားၿပားလွေသာ ဘ၀မ်ားတြင္ သူမ ၏ ကိုယ္ပိုင္ဘ၀ မပါဝင္ပါ။

သူမသည္ ရုတ္တရက္ ရလာေသာ အသိတရားကေလးၿဖင့္ စိတ္သက္သာရာ ရသြားသည္။ သူမ၏ ဘ၀ကို သူမကိုယ္တိုင္ပင္ ၿပန္လည္ ဖန္တီးယူ ရမည္။ ထိုအခါ သူမ၏ ကိုယ္ခႏၶာသည္ ၀ါဂြမ္းကေလး တစ္စလို၊ တိမ္တိုက္ကေလးတစ္ခုလို ေပါ့ပါးစြာ လြင့္ေမ်ာလာ၏။ တက္ၾကြရႊင္လန္းလာေသာ သူမသည္ အခန္းေထာင့္သို႔ တေရြ႕ေရြ႕ ေလွ်ာက္သြားသည္။ ထိုေနရာတြင္ ၾကည့္မွန္တစ္ခ်ပ္ ရွိသည္။ သူမသည္ သူမကိုယ္သူမ ရွာေဖြေတြ႕ရွိရန္ ပထမဦးဆံုး လႈပ္ရွားမႈအၿဖစ္ မွန္ထဲသို႔ ၾကည့္လိုက္၏။

ေရေငြ႕မ်ား ပိတ္ဆီးထားေသာ မွန္ခ်ပ္၏ တစ္ဖက္ကို လွမ္းၾကည့္ရသကဲ့သို႔ ခပ္ဝါးဝါး ၿဖစ္ေနသည္။ ထိုမွန္ထဲမွ မ်က္ႏွာတစ္ခုသည္လည္း ခပ္လွမ္းလွမ္း ႏွင္းေငြ႕ၾကားထဲမွာ ထြင္းေဖာက္ၾကည့္ရေသာ မ်က္ႏွာလိုပင္ ဘာမွ်မသဲကြဲဘဲ မႈန္ဝါးလ်က္ရွိသည္။ ထိုမ်က္ႏွာတြင္ မ်က္စိရွိသည္။ ႏွာေခါင္းရွိသည္။ ပါးစပ္ရွိသည္။ အလြန္ ပံုပန္းက်နလွပေသာ ပါးစပ္ ရွိေနရမည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအရာမ်ားကို သူမ မၿမင္ရပါ။ သူမ ၿမင္ေနရသည္မွာ အနားရစ္ မသဲကြဲေသာ ေဝဝါးသည့္ မ်က္ႏွာတစ္ခ်ပ္ပင္ ၿဖစ္သည္။

သူမသည္ မွန္ထဲမွ ေဝဝါးလာေသာ မ်က္ႏွာကို ေငးၾကည့္လ်က္ မ်က္ရည္မ်ား လိမ့္ဆင္း က်လာသည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အခ်ိန္ကာလသည္ သူမကို ေကာင္းေကာင္း အႏိုင္ရ သြားပါၿပီ။

သူမ၏ မိန္းမသားအၿဖစ္ကို သူမ ဘယ္ေတာ့မွ ၿပန္မရႏိုင္ေတာ့ပါ။ အရာရာသည္ သူမအတြက္ ေနာက္က်သြားခဲ့ၿပီ ၿဖစ္သည္။



ဂ်ဴး

[ဟန္သစ္စာေပ]



(ယခု ၀တၳဳတိုေလးကို ဆရာမ ဂ်ဴး ၏ အေရာင္မ်ားႏွင့္ကစားၿခင္း ႏွင့္ အၿခား၀တၳဳတိုမ်ား စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ၿပသည္။)



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



Admin မွတ္ခ်က္



ယခု ၀တၳဳတိုေလးသည္ ဟန္သစ္စာေပ မွ ၁၉၉၇ ၀န္းက်င္တြင္ ထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ ဆရာမ ဂ်ဴး အပါအ၀င္ စာေရးဆရာ ေလးေယာက္ ၏ ၀တၳဳတို တစ္ပုဒ္စီ ပါ၀င္ေသာ ၀တၳဳတိုစုစည္းမႈ စာအုပ္တြင္ ပထမဆံုးအၾကိမ္ ပါ၀င္ခဲ့သည္။



ဂ်ဴးစာေပ မွ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလတြင္ ထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ ဆရာမ ဂ်ဴး၏ အေရာင္မ်ားႏွင့္ကစားၿခင္း ႏွင့္ အၿခား၀တၳဳတိုမ်ား ၀တၳဳတိုစုစည္းမႈ စာအုပ္တြင္ ဒုတိယအၾကိမ္ ပါ၀င္ခဲ့သည္။



ယခုေဖာ္ၿပထားေသာ သရုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီမွာ ဟန္သစ္စာေပ မွ ထုတ္ေ၀ေသာ စာအုပ္မွ ၿဖစ္သည္။ ထို သရုပ္ေဖာ္ပံုကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ Page တြင္ ေ၀မွ်ေပးေသာ မ Nyein Nyein San ကို ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။



(One of Admins)

No comments:

Post a Comment

Featured Post

နေ့များအကြောင်း

ငယ်ငယ်တုန်းက ကျွန်ုပ်တို့ လူကြီးတွေကို မေးဖူးတာလေးတစ်ခုရှိပါတယ်။ "တနင်္ဂနွေ ကို ဘာလို့ တနင်္ဂနွေလို့ ခေါ်ရတာလဲ..။ စနေ ကို ဘာလို့ စနေ လိ...